Lugu loob sideme, mitte ainult tuntust
Ma usun, et ei piisa enam sellest, et bränd on lihtsalt nähtav. Inimesed otsivad tähendust, päris väärtusi ja ettevõtteid, kellega nad saavad samastuda. Lugu on see, mis aitab brändil inimese südamesse jõuda – see tekitab tunde, et “see on minu jaoks”.
Hea brändilugu loob emotsionaalse sideme. Selle kaudu tekib usaldus, ja usaldusest sünnib lojaalsus. Kui inimene tunneb, et bränd räägib temaga samas keeles ja seisab nende asjade eest, mis on talle olulised, siis jääb ta selle brändi juurde ka siis, kui konkurent pakub odavamalt.
Emotsioon ja usaldus – brändi tugevuse alus
Emotsionaalne seotus mõjutab otseselt klientide lojaalsust. Püsisuhet ei loo mitte allahindlused, vaid just emotsionaalsed ühendused ja usaldus. Brändid, kes oskavad oma lugu rääkida, loovad klientidega sügavama suhte, mis kestab aastaid. Brändi lugu ei ole pelgalt sõnad, vaid tunne, mis jääb inimesesse. Kui inimene kogeb Sinu brändi ja saab sellest tähendusliku emotsiooni, jääb see talle meelde. Ja just see tunne paneb teda tagasi tulema.
Emotsionaalne side on see, mis loob usalduse. Usaldus ei teki lubadustest, vaid järjepidevast ja ehedast suhtlusest – sellest, et bränd käitub oma väärtuste järgi ja räägib oma lugu siiralt.
Lugu + emotsioon = suhe
Kui inimene tunneb, et ta on osa millestki suuremast, muutub ta passiivsest ostjast lojaalseks kliendiks. Parimal juhul ta räägib Sinu brändist oma sõpradele, jagab Sinu sisu ja jääb Sinuga, isegi kui konkurent pakub midagi odavamalt.
Kuidas oma lugu luua?
Alusta põhjusest. Miks Sa teed seda, mida teed? Mis Sind tegelikult käivitab ja kelle jaoks sa väärtust lood?
Ole ehe. Ehedus puudutab rohkem kui täiuslik turundus. Julge rääkida ka ausalt oma teekonnast ja väljakutsetest.
Räägi oma kliendi kaudu. Parimad lood on need, kus klient tunneb end ära – kus sinu lugu haakub tema väärtuste ja vajadustega.
Hoia järjepidevust. Lugu ei ole üks kord kirjutatud tekst. See elab sinu sotsiaalmeedias, kodulehel, toodetes, suhtluses ja isegi disainis.
Kasuta oma stiili. Iga bränd räägib oma häälega. Olgu see soe ja pehme või energiline ja julge – tähtis on, et see oleks Sina.
Lugu, mis jääb meelde
Hea brändilugu ei pea olema keeruline ega üleliia turunduslik. Oluline on, et see on ehe ja räägib tõtt. Brändi lugu sünnib siis, kui ettevõte teab, miks ta olemas on, kellele ta väärtust loob ja seda ka järjepidevalt väljendab. Just sellest algab emotsionaalne suhe, mis paneb inimesed brändi märkama ja temaga suhestuma. Kui see suhe on kord tekkinud, loob see usalduse ja pikaajalise suhte – lojaalsed kliendid, kes valivad sind korduvalt ja on ettevõtte suurim väärtus. Uue kliendi leidmine on alati kallim kui olemasoleva hoidmine ning tugev brändilugu aitab seda suhet hoida ja kasvatada loomulikul moel.
Hea lugu loob usalduse. Usaldus loob suhte. Ja suhe lojaalsuse.
Kommentaarid